Ρήξη μηνίσκου – Τι είναι και πώς θεραπεύεται

Γυναίκα κρατάει το γόνατο της

Η ρήξη μηνίσκου είναι ένας συνηθισμένος τραυματισμός οποίος απασχολεί αρκετούς αθλητές και μη. Είναι πιθανό να συμβεί τόσο σε νέους, μετά από έναν τραυματισμό σε κάποια αθλητική δραστηριότητα, όσο και σε μεγαλύτερους σε ηλικία, άνω των 55 ετών, ως αποτέλεσμα κάποιας κίνησης, όπως βαθύ κάθισμα για να δέσει κάποιος τα κορδόνια του, παραπάτημα στα σκαλοπάτια κτλ.

Τι είναι ο μηνίσκος

Σύμφωνα με τη Wikipedia ο μηνίσκος είναι βιολογικό εξάρτημα εντός του γόνατος και αποτελείται κυρίως από κολαγόνο και πρωτεογλυκάνες. Κάθε γόνατο έχει δύο Μηνίσκους τον Έσω (medial Meniscus) και τον Έξω Μηνίσκο (Lateral Meniscus). Οι βασικές τους λειτουργίες είναι:

Τι συμβαίνει αν τραυματιστεί ο μηνίσκος

Ουσιαστικά όταν υπάρχει μία ρήξη μηνίσκου σημαίνει ότι ο μηνίσκος έχει σχιστεί. Υπάρχει φυσικά ολική και μερική ρήξη μηνίσκου. Ανάλογα με τον βαθμό της προχωράμε σε πιο συντηρητικές μεθόδους θεραπείες (φυσιοθεραπείες) ή πιο επεμβατικές (αρθροσκόπηση) τις οποίες θα αναλύσουμε στη συνέχεια .

Συμπτώματα Ρήξης Μηνίσκου

Οι συχνότερες ενδείξεις όταν κάποιος τραυματίσει το μηνίσκο του είναι ο πόνος και το οίδημα. Το τραυματισμένο άτομο συνήθως δυσκολεύεται στην κάμψη του γόνατος. Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν δυσκολία και στην έκτασή του.

άντρας κρατάει το γόνατό του με ρήξη μηνίσκου

Πονάει η ρήξη μηνίσκου

Όπως κάθε τραυματισμός έτσι και ο τραυματισμός στο μηνίσκο επιφέρει πόνο. Ο πόνος βέβαια μπορεί να μην εκδηλωθεί τη στιγμή του τραυματισμού αλλά μετά από αυτόν Δεν είναι ένας οξύς πόνος αλλά ένας πόνος που τον καταλαβαίνει κανείς στο περπάτημα, στο τρέξιμο, στο ανεβοκατέβασμα της σκάλας και πολλές φορές στην αλλαγή στάσης ύπνου.

Τι κάνω αν πιστεύω ότι έχω ρήξη μηνίσκου

Αν συμβεί κατά τη διάρκεια κάποιας αθλητικής δραστηριότητας πρέπει οπωσδήποτε να τη διακόψουμε. Αν συμβεί με κάποιον άλλο τρόπο, όπως αναφέραμε προηγουμένως, πάλι πρέπει να αναπαυθούμε. Όποια και αν είναι η περίπτωση πρέπει να τοποθετήσουμε άμεσα ψυχρά επιθέματα στην περιοχή του γόνατος και στη συνέχεια να αναζητήσουμε μία Φυσιοθεραπευτική Αξιολόγηση.

Πώς θεραπεύεται η ρήξη μηνίσκου

Υπάρχουν δύο στρατηγικές όπως αναφέραμε και πιο πάνω

Στην περίπτωση που επιλεγεί η συντηρητική αντιμετώπιση, πάντα σύμφωνα με τις υποδείξεις του επιβλέποντα γιατρού σε συνεννόηση με τον φυσιοθεραπευτή, ο ασθενής, ανάλογα με την ηλικία του πραγματοποιεί:

Από την άλλη, στην επεμβατική αντιμετώπιση, ο τραυματίας προβαίνει σε αρθροσκόπηση. Στη συνέχεια, ξεκινάει μία σειρά φυσιοθεραπειών και ενδυνάμωσης του τραυματισμένου γόνατος.

Τι είναι η αρθροσκόπηση

Η αρθροσκόπηση γόνατος για ρήξη μηνίσκου γίνεται χωρίς γενική αναισθησία και χωρίς νοσηλεία. Μέσα από 2 οπές στην έσω και έξω επιφάνεια του γόνατος (μήκος 4 χιλιοστά η καθεμία). Είναι ένα χειρουργείο ρουτίνα θα μπορούσαμε να πούμε καθώς διάρκεια μέσο όρο 30’.

Πόσο καιρό μετά το χειρουργείο μπορώ να επιστρέψω στην καθημερινότητα μου;

Μετά το χειρουργείο οι ασθενείς επιστρέφουν την ίδια κιόλας μέρα στο σπίτι τους και μάλιστα περπατώντας. Ο χρόνος πλήρους αποκατάστασης ποικίλει ανάλογα με την επέμβαση.

Αν έχει γίνει μερική μηνισκεκτομή ο χρόνος αποκατάστασης είναι 2-4 εβδομάδες. Αν έχει γίνει συρραφή του μηνίσκου πιθανόν να χρειαστεί περιορισμός κίνησης με νάρθηκα και πατερίτσες για μερικές εβδομάδες.

Όποιον τρόπο και να επιλέξετε και όποιος και αν είναι βαθμός τραυματισμού σας στο Physiotherapy Tree μπορούμε να κάνουμε μία Φυσιοθεραπευτική Αξιολόγηση και στη συνέχεια να δούμε αν σας ταιριάζει κάποια από τις θεραπείες μας, όπως για παράδειγμα η θεραπεία Tecar η οποία επιταχύνει τις φυσιολογικές διαδικασίες του μεταβολισμού των κυττάρων, μεταφέροντας βιοσυμβατή ενέργεια χωρίς ακτινοβολία και κατ΄ αυτόν τον τρόπο προκαλείται άμεση ανακούφιση από τον πόνο καθώς και άμεση μείωση του οιδήματος ήδη από την 1η συνεδρία. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε σε προηγούμενο άρθρο μας με τίτλο “TECAR – ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΕΣ ΡΑΔΙΟΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ“.

Τέλος, για οποιαδήποτε απορία σας μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο τηλέφωνο 2510240120, με email physiotherapytree@gmail.com ή να μας επισκεφθείτε στον χώρο μας Βουλγαροκτόνου 4 Ραψάνη, Καβάλα.